12 grudnia naszą szkołę odwiedziły studentki tworzące SKN Przyszłe Położne. Podczas warsztatów uczyły, jak prawidłowo badać piersi i podkreślały, jak ważna jest profilaktyka chorób onkologicznych.
Warsztaty zostały zorganizowane przez grupę Dziewcząt z klasy 4 ib oraz p. Agnieszkę Pomarańską.
Trzech uczniów kl. 3A: Artur Kummer, Oleksandr Shevchenko i Tobiasz Małyszek zostało laureatami w gdańskiej edycji testu kompetencji cyfrowych. Gratulujemy uczniom i ich opiekunowi p. B. Budniakowi oraz życzymy dalszych sukcesów!
18 grudnia 2024 Parlament Uczniowski Topolówki przeprowadził wybory na stanowisko Szkolnego Rzecznika Praw Ucznia.
Trzy pary kandydatów rywalizowało o głosy uczniów: Julia D'Arcy i p. Natalia Grochowska, Hania Lis i p. Małgorzata Gradolewska oraz Jakub Sztąborowski i p. Ewa Jaworska.
Ostatecznie społeczność uczniowska Topolówki zdecydowała, że ich prawa reprezentować będą Pani Ewa Jaworska- nauczycielka geografii i Jakub Sztąborowski z kl. 3ibA.
Kandydaci uzyskali odpowiednio głosów :
Jakub Sztąborowski / p.Ewa Jaworska - 208
Hania Lis / p.Małgorzata Gradolewska - 175
Julia D'arcy / p. Natalai Grochowska - 128
Witamy nowych Rzeczników i serdecznie gratulujemy zaangażowania wszystkim kandydatom.
Projektowanie i modelowanie w procesie druku 3 D- świąteczne ozdoby
W naszym kąciku pracy własnej pojawił się świąteczny akcent w postaci własnoręcznie przygotowanych modeli 3D. Zawitały choinki, świąteczne podstawki pod smartfony, bombki i mikołaje. Ale zanim zagościły ....krótka opowieść o tym jak powstawały w naszej małej szkolnej "fabryce".
Podczas lekcji projektowych z informatyki poznaliśmy i poznajemy zaawansowane techniki pozwalające stworzyć i wymodelować wiele różnorodnych oraz trójwymiarowych obiektów. Swoją przygodę z drukiem 3 D rozpoczęliśmy od poznania najprostszego programu Tinkercad, który służy do projektowania modeli zanim jeszcze trafią do druku. Obecnie jesteśmy na etapie już zaawansowanego oprogramowania open source, służącego do tworzenia grafiki 3D czyli Blender w najnowszej wersji. To kompleksowy, bezpłatny program w wersji anglojęzycznej . Poza modelowaniem w trójwymiarowej przestrzeni, teksturowaniem czy tworzeniem zaawansowanych animacji możemy w nim także uczyć się profesjonalnego montażu video z wykorzystywaniem również narzędzi do nauki AI. Poznaliśmy także różnorodne biblioteki np. thingerverse do pobierania i udoskonalania już gotowych projektów ( pliki .stl, pliki .obj kończąc na .gx itp.) Ostatni etap to zapoznanie się z procesem wydruku zaprojektowanego projektu czyli obsługa drukarki oraz wczytanie plików, cięcie projektów, ewentualne budowanie podpór czy wymiana filmentu. Nasza opowieść nie ma jeszcze końca i nadal trwa, a pomysłów mamy mnóstwo.
W tym pięknym, przedświątecznym czasie zapraszamy do zapoznania się z przygotowanymi modelami 3D przez naszych uczniów i uczennice. Projekty będzie można już podziwiać podczas najbliższego kiermaszu świątecznego. Czekamy również na Wasze inspiracje i pomysły. Prace powstają w bezpiecznych warunkach pod opieką nauczycielki informatyki, Agnieszki Krawczyk.