W dniach 18-22 listopada odbył się w Topolówce pierwszy Tydzień Profilowy. Nauczyciele i uczniowie w tym czasie pracowali metodą projektu, zajęcia odbywały się w szkole oraz w wielu miejscach poza nią. Topolówkowicze wzięli udział w warsztatach zastosowania matematyki, w warsztatach językowych (angielski, hiszpański, niemiecki) czy w warsztatach laboratoryjnych z chemii i biologii. Uczniowie spotkali się z prof. Jackiem Rytlem z Politechniki Gdańskiej i uczestniczyli w wykładzie BIOSensory, ze studentami z Koła Naukowego Mechaniki Konstrukcji KOMBO oraz wzięli udział w panelu dyskusyjnym o fantastyce naukowej z prezes Polskiej Fundacji Fantastyki Naukowej Magdaleną Świerczek-Gryboś (pisarka, redaktorka związana z licznymi wydawcami, badaczka twórczości Stanisława Lema) i Przemysławem Rudziem (kompozytor, popularyzator astronomii, wieloletni pracownik Polskiej Agencji Kosmicznej).
Poza wymienionymi zorganizowane były jeszcze panele poświęcone analizie dzieł filmowych czy wyjście na projekcję "Hamleta" w wykonaniu National Theatre.
Wszystkim nauczycielkom i nauczycielom dziękujemy za wyjście poza edukacyjne schematy, za pomysłowość w organizacji Tygodnia Pasji. Kolejny już w marcu!
Już w najbliższy piątek (22.11.2024 r.) w auli szkolnej odbędzie się panel dyskusyjny dotyczący fantastyki naukowej. Gośćmi p. Macieja Drawsa będą p. Magdalena Świerczek-Gryboś i p. Przemysław Rudź. Serdecznie zapraszamy!
11 listopada świętowaliśmy kolejną rocznicę odzyskania niepodległości. Uczniowie, pod opieką p. B. Kardasińskiej i p. C. Tulina, z dumą reprezentowali Topolówkę w corocznym Marszu Niepodległości na ulicach Gdańska. Do radosnego pochodu przyłączyli się również rodzice. Vivat Niepodległa!
W dniach 21-26 października nasze nauczycielki, pani Małgorzata Mroczkowska i pani Ewa Jaworska, miały okazję uczestniczyć w międzynarodowym projekcie Erasmus+ poświęconym edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Podczas intensywnych warsztatów, dyskusji, gier edukacyjnych i projektów terenowych zgłębiały niezwykle ważne zagadnienia, takie jak cele zrównoważonego rozwoju, równość płci, problem e-odpadów (WEEE), zrównoważona żywność oraz bioróżnorodność. W programie nie zabrakło też okazji do integracji kulturowej z innymi nauczycielami z Francji, Hiszpanii, Austrii i Włoch.
Nauczycielki wróciły pełne inspiracji i nowych pomysłów, które z pewnością wzbogacą nasze działania edukacyjne w szkole!